NUTIDSPEJLING: Att vara sitt personliga varumärke

Jag har bytt hemsida/blogg.. Ja igen. Vid det här laget är jag nog inne på min 5:e. Men det blir allt mer viktigt vem du är på nätet. Arbetsgivare Googlar dig, killen du just lämnat ut nummret till Googlar dig, har du uttalat dig i en tidning blir du Googlad..

Ja det blir helt enkelt mer och mer viktigt vem du är på nätet och enda sättet att själv styra bilden av sig är att själv är att bygga den själv och lägga sin egen bild av sig själv framför de gamla party-bilderna på dig som också florerar på nätet och spökar i sökmotorerna.. (#Fail)
Men då måste man också veta sin ”kärna” vad som är det som gör just mig speciell och därefter bygga sin närvaro på nätet runt det.

Så vem är jag? Jag gillar och skriva, jag gillar att resonera kring nutiden, jag gillar teknik och jag gillar att utvecklas. Dessutom jobbar jag med att maximera välbefinnandet i arbetslivet och med att Coacha styrelser i smartare arbetsätt. Det får utgöra min kärna och vara mitt ”Personliga Varumärke” (for now).

Vad utgör ditt personliga varumärke på nätet? När Googlade du dig själv senast?